AUTHENTICATION


Der Leitspruch meiner Mutter war, dass ein Mädchen "... wie ein Veilchen sein sollte, das im Verborgenen blüht ...".

Es dauert lange, bis man alte Muster erkennt ... durchbricht ...

Ich fange an, meine "Programmierungen" zu ändern ... und ... es ist irgendwie makaber, das gerade (m)ein Veilchen mir Anerkennung brachte ...

Meine "Viola Cornuta" hatte ihren grossen Auftritt in der Washington Post am Donnerstag, den 30. Oktober 2008 ... und ... ich habe dieses grossartige Gefühl der Anerkennung - was ich mir bisher viel zu selten erlaubt habe - sehr genossen.

Heute hoffe ich, eine ganz besondere Frau mit dieser Nachricht zu überraschen. Sie hat immer gesagt, das meine Bilder in Hochglanzmagazine gehören ... und häufig waren meine Gedanken bei ihr, wenn ich auf den Auslöser meiner Kamera drückte. Sie selber hat eine ganz besondere Art, ihre Kunst in Worte zu kleiden ... mystisch, beruhigend, hypnotisch, irgendwie abgefahren. Besucht SIE doch einfach mal in ihrem gemütlichen "zu Hause" ... :)

Die letzten Zeilen für heute möchte ich gerne flüstern ... denn die leisen Worte erreichen uns oftmals schneller: "Es ist göttlich, an sich selbst zu glauben ..."

*******

The motto of my mother was that a girl "... should be like a viola who blooms in secrecy ...".

It takes long before we recognize old patterns ... burst them ...

I start to change my "programming" ... and ... somehow it's macabre that a viola brought me authentication ...

My "Viola Cornuta" had its big appearance in the Washington Post on Thursday, October 30, 2008 ... and ... I really enjoyed this wonderful feeling of authentication which I haven't allowed myself this often.

Today I really hope that this message will surprise a very special lady. She always said that my pictures belong in a glossy magazine ... and my thoughts were with her pretty often when I pushed the trigger of my camera. She herself has an absolutely wonderful way to dress her art into words ... mystical, calming, hypnotic, somehow trippy. Why don't you just visit HER in her cozy "home" ... :)

The last sentence for today I like to whisper ... as the silent words reach us oftentimes faster: "It's divine to believe in yourself ..."

2 Kommentare

  1. WOOOOOOOOOOO! HOOOOOOOOOOO! PEtra!! Just got home from vacation late last night and am trying to catch up on everyone. Come here, and WOW! I am so excited for you! Do I get to say it? I told you your pictures belong in a glossy magazine (or a world famous newspaper!)!!

    Okay, I'll calm down now. I'm sending you great big virtual high fives and virtual bear hugs since I don't live close enough to do it in person :)

    AntwortenLöschen
  2. Yeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaah ...!!!

    I'm so happy ... and all this happened because YOUR "emerging woman" guided me ... :)

    BIG FAT THANKS again, for making the sculpture and send it to my place ... it seems as if it was the first sign in a "million years" I recognized ... !

    Kizzes, PEtra

    AntwortenLöschen

Schön, Dich hier zu sehen & DANKE, für Deine umsichtige Wortwahl!

♥♥♥♥♥♥♥

Nice to have you around & THANKS, for your thoughtful words!